SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

22 September 2009

aku dah sewel....



ni dah masuk malam ketiga ingestion process facing problem. it's so technical & difficult for me to explain everything in details, the story goes like this, for this week i am assigning task to ingest programs daripada SP & DG beta tapes & purposely aku amek 30 min. duration for each tapes by using MVTR machines, why to ingest those tapes? coz lifespan of each tapes nearly to expired & the solution is keep it in server as second copy. then after checking those tapes as to QC it condition esp. audio level, chroma, video level & identify any error on those clips aku ingest that tapes using OMNIBUS G2 system, after setting time in & out then create the job into the system plus giving description & categorised it, so ingestion process pun bermula.



at the beginning memang la job at each MVTR jalan smoothly but at the end of the job suddenly it failed to complete as on the report shows that port yang assinged for selected job failed to picked it up & complete it due to incorrect transport mode. meaning OM1 ports having problem & still belum settle by engineering since monday even they'd monitored it 24 hrs. they realised it or buat xtau jer dunno la, cane aku nk proceed keje aku kalo system x ok ? each job yang aku ingest akan rolling more than 5 times then baru la succeeded, itu ade yang tak mirrored to low resolution then kene reassigned the clip, roll lagi...WARGH !! tak bole jadi nih, xnak la dikatakan goyang kaki disebabkan system failure. dunno till when problem ni akan berterusan. dh headache nih memikirkan target dah jauh lari, mampoh le nak kejau balik pas nie. korang ade solution x??



ape kate aku tido jer, jangan report boss aku ek, hehehe...

Tiada ulasan: