SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

22 September 2009

ap dah jadi???


ASSALAMUALAIKUM WAHAI KENGKAWAN !!

SORRY EK AKU MENAIP DENGAN FONT BESAU, BUKAN MARAH...SAJE MALAS NK CAPS LOCK. BARU JE NI BALIK DARI MENUNAIKAN SOLAT JUMAAT YANG DIWAJIBKAN KEPADA SELURUH KAUM MUSLIMIN DAN SUNAT KEPADA KAUM MUSLIMAH. SEBENARNYE AKU DAH LAME TAK SOLAT JUMAAT KAT MASJID AL GURFAN TTDI TU SEBAB AKU DAH SELESA LAK SOLAT JUMAAT DI MASJID DEKAT UMAH AKU, NAK JUGAK SEKSAKAN DIRI SENDIRI KAN. DALAM KUTBAH JUMAAT TADI ADA MENYENTUH PASAL DOA, CARA UNTUK BERDOA, WAKTU BILA, DAN YANG PASTI KALAU KITA IKHLAS BERDOA MAKA ALLAH S.W.T AKAN MEMAKBULKAN NYE. APE YANG AKU DOAKAN TADI BIARLAH HANYA AKU & ALLAH S.W.T SAJE YANG TAU. TAK LUPE DOA UNTUK KESEJAHTERAAN SELURUH UMAT ISLAM DI MANA JUGA ANDA BERADA...

SYSTEM STILL MANGKUK HAYUN SO AKU TAK DAPAT BUAT KEJE HAKIKI AKU ENTAH SAMPAI BILE, MEMANDANGKAN AKU KENE ASSIGN HANDLE RUSHES SO AKU AMEK KESEMPATAN LA SAMBIL PROSES TAPE RUSHES & ONLINE CUME TAK BOLE NAK YM COZ KENE BLOCK DEK IT DEPARTMENT. HANJENG KAN! SEBENARNYE AKU NAK CITE KAT KORANG PASAL AKTIVITI AKU MASE JOIN AUDIOVISUAL WORKSHOP KAT CONCORDE SHAH ALAM DARI ISNIN SAMPAI KHAMIS LEPAS. LAST MINUTE LA AKU KENE JOIN COURSE TU MENGGANTIKAN OFFICEMATE AKU WAN MOHAMED ZULLHISYAM AKA WE KACAK YANG WARDED COZ OF DENGUE FEVER. BOSS DAH ASSIGNED AKU UNTUK PEGI SO AKU TAK REFUSE TO JOIN, NAK TAK NAK KENE GAK ATTEND MEMANG TAK ADE ORANG LAIN YANG SELAYAK DAN PALING LAYAK MELAINKAN AKU HUHU...3 DAYS COURSE PASAL CATALOGING AUDIOVISUAL MATERIAL SUCH AS DVD TAPI TAK BERAPA SANGAT LA BERSANGKUT PAUT DENGAN KOJE AKU YANG MANAGE TV PROGRAM. MEMULA TU AKU STRUGGLE GAK SEBAB DAH 5 TAHUN AKU TINGGALKAN DUNIA LIBRARIANSHIP NIH AND KEJE AKU SEKARANG PUN TAK ADE SIKIT PUN RELATED DENGAN TUGAS LIBRARIAN, AKU ADALAH ARCHIVIST, SO LIBRARIAN AND ARCHIVIST MEMANG DUA DUNIA YANG BERBEZA TETAPI SALING BERKAITAN. KORANG FAHAM TAK? KALO NAK FAHAM NANTI AKU BUKE KELAS UNTUK KORANG JOIN EK!

MOST OF PARTICIPANTS DATANG DARIPADA LIBRARY BACKGROUND FROM ALL OVER MALAYSIA DAN YANG BAGI TRAINING ADALAH CIK SALMAH, DIA TAK PERNAH NGAJAR AKU MASE KAT UITM DULU TAPI KENAL LA DENGAN DIA YANG MEMANG LA TERSANGAT BAIK NYE HATI. SEKARANG DIA RUN BIZ SENDIRI. MACAM BIASA LE AACR AND MARC MEMANG 'BIBLE' KITAORANG LE KALO TAK ADE DUA KITAB TU JANGAN HARAP BOLE BUAT CATALOGING. KALO LE KORANG LEH TENGOK PICS AKU YANG DORANG SNAP MASE TENGAH BUAT CATALOGING SURE KORANG AKAN KESIAN DENGAN AKU HEHE, STRUGGLE SIOT NAK JAWAB SOALAN, BUAT ADD MATH LAGI KACANG KOT DARIPADE BUAT CATALOGING, TAPI DENGAN MEMBUKA SEMULA AACR & MARC TELAH MENGINGATKAN HAL YANG 'SOMETHING' TU. BILE ENTAH AKU FREE & READY UNTUK BAGI TALK SEBAB BEBUDAK TU TENGAH TUNGGU AKU JER UNTUK ON PROGRAM. SABAR YE. UNCLE HUSSEIN BZ LA !

TAK PAYAH LE AKU NAK CITE PANJANG PASAL COURSE TU SEBAB TAK ADE KAITAN PUN DENGAN KORANG HAHAHA...CUME COURSE TU MENAIKKAN SEMANGAT DAN MOOD AKU UNTUK STUDY BALIK PAS NIE, PERGH BESH GILE RASENYE DAPAT JADI BUDAK SEKOLAH BALIK BULAN DEPAN. INSYAALLAH DOAKAN KEJAYAAN AKU YER KAWAN !. CUME MASE JE YANG BAKAL MENENTUKAN SEMUA, HOPEFULLY SEMPAT.

OK LA PADE KAWAN YANG SEDANG BERCUTI DI PULAU KE PANTAI KER DKAT KAMPUNG HALAMAN KER LUAR ATAU DALAM NEGARA KE DENGAN MANCING KE TENGAH GODEK PC KER TENGAH JAGA PATIENTS KER OR TENGAH BUSY DENGAN BUSINESS KER OR TENGAH LAYAN MAFIA WARS KER TENGAH NGAJAR KE TENGAH TIDO KER APA - APA AJE LAH AKTIVITI KORANG AKU HOPE KORANG SUME HAPPY DENGAN APA YANG KORANG TENGAH BUAT. ENJOY !!!

P/S - BRO EQBAL, GEGET JARI KAKI AKU TENGOK PICS BRO TENGAH CUTI SAKAN, GRRRR...
P/S - BRO SYAFII, BUAT SENAMAN KEMUTAN DENGAN KONSISTEN EK, HARI TU DAH DEKAT HEHEHEHE...
P/S - ASH, RAJIN - RAJIN LE MANDI HAHAHAHA...
PS/ - HANA, IMPIAN SAYE NAK JADI POLIS TRAFIK TAK AKAN TERCAPAI, SEBAB TAKUT HITAM HIHIHIHI...

Tiada ulasan: