SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

27 November 2009

21.11.2009

21.11.2009 - Sabtu



Pagi yang gelap kini sudah cerah, kan bagus gelap, boleh terus lelap, ahahaha…Disebabkan kene attend performance test IBS so nak tak nak kene la pegi, nama pun dah naik kang tak attend kang ngamuk la leman kene la aku tulis surat tunjuk sebab. Sebelum gerak pegi opis aku singgah mapley pekena roti banjir sama hot tea. Apsal kat mapley orang tengok aku semacam jer, tau la hidung aku merah ade acne rupe macam rain deer santa clause, ho ho ho…

8 pagi lebih sampai opis, ngadap PC jap check email bagai, layan FACEBOOK, bla bla bla…9 pagi lebih naik ke HR training room. Aku ingat beberapa kerat manusia jer rupanye ramai. Aku kebiolan sket sebabnye jumaat aku tak keje so redah jer la. IBS Performance Test dry run ni sebenarnye nak testing IBS system sama ada stabil ke tidak as it will be implemented on January 1st nanti to replace Perspective.

Test pun bermula, cam nak amek test berkomputer jer gamaknye. Ada banyak test especially on creating program on the system, scheduling, contract, and the important part is library functions such as ingestion, returning & borrowing tapes, incoming & so on. It seems complicated but I really enjoy doing it, dah lama tak buat keje a bit technical nih dan memeningkan sket. Ade jugak part yang struggle ad a bit difficult tapi dah direction ade NAZRUL AZAT boleh buat punye la.

Lepas abeh menatang tuh 1 petang lebih terus pegi melantak, nasib baik ade catering kalo tak ade terpaksa le menelan dalam ketidaksanggupan masakan mamak di caf√©. Dah itu jer yang ada. Perasaan nak stay kejap di opis tu membunga cam lagu Misha Omar, boleh jugak lepak dengan kengkawan yang sejiwa nak mengayam ketupat siap – siap untuk raye aji nanti sambil layan FACEBOOK tapi memikirkan leman dan konco – konconye ade especially EIC gila kuasa tuh so adalah lebih baik aku balik. Kang ade jer mende nak kene buat kan. Sudah lah…

On the way balik Lanz call ajak lepak Putrajaya. Memula tu aku terhegeh – hegeh setuju nak pegi tapi bile dah naik ke penthouse jadi malas pulak. Lagipun aku baru jer baik demam badan masih rasa tak selesa. Terpakse la menolak ajakan dia dengan baik punye huhu…padahal sebenarnye malas. Pakaian bertimbun tak berbasuh, rumah tak berkemas ada hati nak berjalan kan. Kesian pulak memikirkan adik aku tuh, tak kan nak tinggal dia sensorang.

Petangnye aku asek plak berSMS dengan Nurzuhanawaty, sahabat lame UiTM dulu. Pada dia aku menyatakan kekesalan yang teramat, sebab tak dengar cakap dia dulu untuk blah dari RC. Memang aku menyesal tak sudah, rase nak head banging jerk at dinding bila teringat balik tapi nasik dah jadi bubur pun kalo letak ikan bilis crunchy pun sodap! Ape da…InsyaAllah aku akan terus cari jalan untuk dapat ape yang dah aku terlepas. Chaiyok!!

Norashikin kekasih hati ku pegi Melaka, (aku rase nak berpantun jer kalo teringat Melaka) katanya meneman kawan buat esemen di sana. Keluar dengan 3 jantan pulak tu!!! Tak mengape aku faham, aku pun selalu jer lepak dengan girlfriends aku yang ramai, ahaks… Aku memang ade plan nak jalan – jalan cari pasal kat Melaka sebelum Ijai abeh praktikal dia, so bulan 12 atau bulan 1 nanti masa yang terbaik, tapi sebelum tu aku nak ajak dia tour KL dulu sebabnye dah 9 tawon kat Klang Valley nih banyak tempat lagi yang aku belum sampai, huhu….malunye.

Ibarat memulangkan paku buah keras, niat nak buat Ash sedih dan rase bersalah sebab tak balik kejap ke Batu Berendam jumpe parents dia akhirnye terkena kat aku sendiri. Tetiba plak aku yang sedih dan menangis cam budak kecik merindui mama yang tersayang. Feeling kejap memikirkan mak, dah le bulan 7 last aku balik, bulan 1 depan baru aku balik pulak, bukan ape aku rase senang dan tenang tengok mak, biarpun berjuta problem dalam kepala otak nak fikir tapi semua tu automatic hilang bila dah jejak rumah di Gurun dan ada bersama dengan mak. Nak buat camne dah rezeki aku di sebelah sini, jauh daripada mak memang 1 penyeksaan jugak untuk aku. Bukan nak kate aku manja tapi mak tu sumber ketenangan. Idup kat KL nih cam bangsat, sakit jiwa la dengan orang di sekeliling, stress dengan keje. Hanye blog ni jer tempat aku boleh melepaskan rasa hati. Thanks blog, ko le sahabat baik aku…muah muahhh!!!



Tiada ulasan: