SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

25 Februari 2010

Bengang VS Bengong

Hari nih aku rase sedikit sengal, mereng, bengong, psiko tapi belum ke tahap gile, kalo dah betol schizophrenia elok la aku stay kat Hospital Bahagia. 7 pagi dah sampai ke opis then masuk ke archive room amek tapes bawak keluar ke mesin RTI henjut itu tapes dan sudah semua dalam 20 tapes bawak keluar ke bilik ingest, lepaih tu cuci MVTR dulu then baru la henjut masuk tape, apapun kene QC dulu clip tu then baru setkan semua dekat G3 then jalankan ingest di G2, buat draft list untuk description bla bla bla ape kate aku pegi sarapan dulu!!!

Bersarapan pulak dengan nasi lemak yang tak berapa sedap tapi dah rezeki pagi ni itu jer yang mampu tekak aku santap, dah cemuih sangat la dengan menu yang sama jer tetiap pagi di Cafe Haslam nih !! Sudah la hingaq macam kat pasaq nak makan pun rasa meredap!!

Semalam pegi Klinik Bakti jumpa Doc Rohaya amek ubat Co-aprovel aka obat darah tinggi, tanye Doc aku stress ker? Reading jer dah 130/100?? aku just cakap 'SANGAT', mau jer aku mintak MC balik tido tapi kang bos cakap alasan kuno, hanya Tuhan yang tau betapa perit aku menahan headache dan balm disapu bertalu - talu, aku tak mintak simpati tapi tolong la faham aku bukan robot kamu!!!

Program yang berbaki untuk diingest dah tak banyak yang best untuk dilayan, balik - balik The Exchange, Money Matters, Property Watch, Hotlink, Bincang Petang bla bla bla...bole kate semua program News jer aku hangkut ari nih. Tak buat kang membebel la orang tuh. haishh...mau jer naik kakiku ke mulutmu..

Time tengah leka dan syiok buat ingest tetiba si awek chumel nih datang tanya cemana nak proceed dengan restore 8TV, padahal dah aku explain satu persatu kau paham ke buat - buat jer tak reti aku pun tak tau, nak kate aku tak betul cakap boleh didengar berbatu - batu. Adoyai ape la nasib aku...

Masa check email tadi tengok roster April Bos dah tetapkan 27 dan 28 ade brainstorming di PD, walawei satu lagi bala datang menimpa ke bahu. Nak - nak aku la kene handle karaoke session orang lain tak mo amek tau. Tolong la datang ribut topan gempa bumi tsunami ke bagai so that aku tak payah nak pegi situ.

Lately aku asek mimpi macam - macam bukan - bukan. Musti aku mimpikan sekolah, agaknye aku bakal jadi student kot tak lama lagi atau aku menjadi seorang guru...mengajar bukan kepakaranku, tapi kurang ajau memang kemahiran hidup yang teramat handal. Try la cari apsal akan ku belasah sampai lunyai!!!

Tolong weh aku macam nak sasau, nasib baik esok lusa tulat cuti ape nak buat kita pegi enjoy yahuuuu!!!

Apepun, dengar la lagu ku ini untuk mu...akanku karaoke lagu nik balik karang sampai kene baling sepatu...



4 ulasan:

ezam berkata...

aku ezam..

kenapakah kau pening bah?

kenapakah kau pening bah?

kenapakah kau pening bah?


bah bah bah masuk kandang bah bah...tringat dolu2 jaga lembu...hiks takde kena mengena!

Nazrul Azat berkata...

nda pening la, bosan sudah

kalo dulu ko jage lumbu musti skng dh jadi tokey lumbu kan, ngeee

3 ari cuti mane mo pi santai ko ade cadangan ???

pencinta kedamaian berkata...

haha

ayen =D berkata...

sungguh2 bengong ni