SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

08 Mei 2010

Sedap Sioooottttt

Peh, sedap sioooot...



Mempelah nih aku beli dekat Kuala Perelih, saja la masa aku balik bercuti tempoh hari mak ajak pi sana nak tengok lokasi shooting Na-O-Mei tu. Sampai jer kat sana mak suruh singgah di gerai yang menjual mempelam, so ape lagi mak aku pilih yang elok sampai dua plastik besaq mak aku isi dengan mempelam. Aku tak berapa makan sangat buah mempelam nih kecuali kalo ade orang tolong kupas la (sangat pemalas).

Aku bawak la balik ke KD beberapa bijik konon nak bagi kat cik CT di bawah umah, entah cemana aku lupe nak kisahkan bebuah tu, tengok - tengok dah ranum sangat tak dan nak menyicah dengan kuah rojak. Dan - dan la aku kupas semua dan simpan dalam freeze.

Memang sedap gile kalo makan yang sejuk, peh tak hengat punye sedap wa cakap lu beb.


Sedap sioooootttttt!!!

Tiada ulasan: