SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

18 September 2010

Nak Habaq Mai



Macam dah berkurun la aku tak mengarut kat blog nih, nih dah dua hari balik mai Gurun baru lepaih subuh tadi teringat nak online, dok kalut makan tak ingat, cuma tak dan nak beraya kat qumah orang lain lagi, pulun dok bagi lega batuk dan flu ni dulu, uhuk uhuk...

Mak pulak dok kalut pasai dia nak pi buat haji tahun ni, nak - nak pulak dia kena penerbangan yang awai, tu dok kalut pikiaq pasai kenduri la, dengan kursus tak abeh lagi, aku nak ajak berjalan pun pikiaq dua tiga kali jugak. Nampak gaya aku pi berjalan sorang - sorang la tak pun angkut adik bongsu aku tu. Ni sambil dok update blog, aku dan la baca blog orang lain, depa semua pun tak dak cerita apa dah, balik - balik pasai raya, mau sebulan ni dok gebang pasai raya la hangpa no....

Ash pi balik kampung dia kat Singapore, tu dia aih beraya kat oversea awek sorang tuh, tahun depan gamaknya aku kena join jugak la tu ngeeee...

Raya tahun ni la paling tak best sekali aku pun tak tau la awat jadi lagu ni, satunya, aku kena qeja pulak kan, seminggu habaq mai, lepaih tu demam tak pasai - pasai raya kedua tu, dengan perut kembung la, batuk dengan flu lagi. Aku dok harap la tahun depan tak macam ni dah, cemuih perut la dok pikiaq lagu mana nak mengelak daripada kena keja time raya. Satu hal lagi nih batuk dengan flu aku nih lega la cepat sikit pasai anytime RTM akan panggil untuk final audition lepas aku dah pass written test tu, satu bala lagi nak kena kuruih sikit, tak mau la masa screen test nanti dalam tv aku dah serupa beruang huhu...

Hmm, tak tau nak gebang apa dah, hari ni pun tak plan nak buat apa, mau tidoq saja la kot. Mau kalau kata beberapa hari nih aku tak update blog, aku hibernate la tu huhuhu...sat lagi Mak Ngah kawan mak nak mai beraya, lepaih tu dia nak bawak mak keluaq pi mana pun aku tak tau. Aku pulak yang mengalah anak dara memerap dalam qumah, huhu... 

Seronok plak boleh gebang pakai loghat Kedah nih, dok sana aku nak gebang dengan sapa?

Sesekali mengarut,

Encek AzaT

10 ulasan:

armouris berkata...

info tentang perut kembung di SIHAT SELALU - Masalah Perut Kembung

W. Hidney berkata...

seronok hang gebang loghat utagha naa. tergeliat lidah cek nak baca. tapi cek suka. sukaaaaa sangat...

Nazrul Azat berkata...

hang suka no, aku lagi sukaaa...bole ajak gebang dua org nih hehehehehe

Nazrul Azat berkata...

mekasih la armouris no, sat gi cek baca info tu, ni pasai batuk sama yg perut dok kembung ni, mekasih no

o kambeng hitam o berkata...

tlg tlg tlggggg!! aku lemas. Aku lemas dlm laut.

**provoke layout bru

Nazrul Azat berkata...

itu la ekau kambeng, fobia dgn air kan, hambek kau ngeeee

ezam berkata...

ceq nak gak pi beraya umah ang yg serba biru tuh..balik key dee sok war2kan lah naaaa...

utang bubuq kacang belum dilunaskan....

ekekekekeke boley ka kecek utara lagu neh???

Nazrul Azat berkata...

ecik ezam yg cute - uih mmg nak ajak pun nnti, pasai 27-30 next week aku keja mlm, bole la hang mai singgah umah aku sblm masuk keja no, raya2 mana org makan bubuq kacang, huhu...

err...kedah xgune kecek as cakap, kelate je gune, kecek dlm loghat kedah bmaksud pujuk/mengayat,

hehe...

mazin? berkata...

selamat bercuti... eh lama lagi ke kat kampung?

Nazrul Azat berkata...

mazin - ahad sekali lg br aku balik sane, kalo bley xmo balik dah, cemuih dok sana, huhu