SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

13 November 2010

OWH KARIPAP KU SAYANG


U ols, aku kan...
pagi-pagi camni kan
aku nak sangat makan KARIPAP
Sebab ape?
itu la feberet kuih aku dari kecik lagi
mase sekolah rendah dulu
arwah ayah selalu bekalkan aku KARIPAP
yang dia beli sekali dengan nasi lemak bungkus pakai daun pisang
buat bekal pegi sekolah
aku ingat lagi gerai tu
tepi masjid Gurun kat Pekan Atap
sampai sekarang la aku bole ingat
betapa sedapnye KARIPAP tu
harga KARIPAP tu plak
sebijik 10 sen
itu tahun 1986
mana ada KARIPAP 10 sen dah sekarang
3 seringgit ade la
tapi sekarang
aku tak boleh sangat hadap KARIPAP
patutnye dari dulu lagi
1 bijik KARIPAP bersamaan 130 kalori
selalunye aku baham 5 bijik
sebab KARIPAP kuih feberet aku
130 x 5 = 650 kalori
senaman yang aku buat pun selalunye membakar 400 kalori jer
tak de makna la exercise bagaikan juara
KARIPAP memang kuih feberet aku
letak la ayam panggang sekor sebelah dan sepinggan KARIPAP sebelah
sure aku pilih KARIPAP
sebab itu kuih feberet aku
tapi ayam panggang tu aku makan kemudian, ahaks
tapi sekarang susah nak cari KARIPAP yang sedap
tak ramai orang reti buat KARIPAP
dan akhirnye seni membuat KARIPAP akan terkubur
nak kene buat program realiti tv nih
JUARA KARIPAP
Oh KARIPAP
aku merindui mu
.
.
.
.
Owh, patut la tetiber KARIPAP
aku belum breakfast
huhuu...


8 ulasan:

Keyrill Eduardo Willeyhem berkata...

sedap! hehehe...abg Nazrul buat buat sendiri ada tak? hahahh...

Nazrul Azat Jamil berkata...

keyrill - bile aje la dik, senang, terus masuk mukut jer, nak membuat bagai baik xpayah, huhuuu

f_aRa_aINa989 berkata...

weyh..lapaq...duk sebut karipap2...nak pi beli lah esok..
grrr....

My Little Diary berkata...

alamakkk... tgk gambo karipap tu, teringin lah pulak.... hmm cari lah kat kedai ptg nanti.. huhu

achik ezam berkata...

karipap ikea paling best!!1

ekekeke..

eh kalau kt TTDI petang2 cuba pi restoran beryani ismail..

karipap dia murah,50sen sebijik tapi inti dia gemuk..

puass makan!

encik aidil banting berkata...

karipap ikea sedap kot!

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

saya pun suka karipap & nasi lemak bungkus dlm daun pisang.. igt masa kecik2 time2 skolah rendah.. slalu beli kat makcik tu.. dah arwah pun. Nasi lemak dia memang sedap giler

cham's berkata...

yelah...karipup kentang kaaan? keledek lagi sedap!

but my fren shout "ka-ci-pup" lah! hahaha.