SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

05 Disember 2010

ERR...AKU SALAH CAKAP KE??


Saudara saudari sekalian... kalo aku tersalah cakap ke or penggunaan bahasa agak kurang ajar, biadap dan tak kene tempat dan masanye, sama ada di blog, masa TT, on SMS and phone call, aku mintak mahap yer. Kekadang dengan sesetengah orang tu aku tak reti nak berbahasa cemana, itu pasal aku terpaksa jadik sekma, sungguh sopan santun berbudi bahasa bagai untuk tidak mengguris hati dan perasaan orang, and sometimes i have to use English konon urban sial because of someone is showing off (taik kucing), at the same time orang lain acting macam bagus dengan aku selamba badak dorang ajer. Cemana ye? Ermm... Just be myself la kot.

BUDI BAHASA BUDAYA KITA




Note - i sound stupid when i speak in Malay... awwwww

7 ulasan:

khaifaiz berkata...

Salam... budi bhs sgt sukar dperaktikkan kt blog.. sbb lambang x disertakan dgn suara.. x tau nada turun naik n mcm2.. kte biarkn cm ne org nk tafsir je la.. apa yg dia nk itu yg dia dpt.. btl x...

Anisa Hang Tuah berkata...

i ngomong stupid when i speak jawa

NAZRUL AZAT JAMIL berkata...

anisa - sy slalu ckap kedah ja, heheee

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

i loike.. u'r last words tu.. Auww.. melayu malu cakap melayu. sapa mkn cili dia terasa pedas.. walau putih melepak tp ttp dlm mykad tulis bangsa melayu

NAZRUL AZAT JAMIL berkata...

serius bengang melayu mcm tu, xsedar diri ttiap ari mkn belacan, muahahaha

achik ezam berkata...

shaya thi-dark far-hurm bahasya melayou~

W. Hidney berkata...

budi bahasa sgt digalakkan yer kawan2. tapi jiwa yg maha sensitif ni pulak sgt tidak digalakkan