SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

27 Disember 2010

KESIAN KAT DIA...



Aduhhhh... jangan la buat macam tu, kesian la kat dia noq... BODOH KA???


Aku mengeluh nih bukannye apapun, cume nak meluahkan rasa kekesalan dengan apa yang aku nampak dan dengar lewat petang tadi. And the story goes like this...


Masa aku tengah mendaki anak tangga menuju penthouse aku, dekat tingkat tiga aku terdengar la caci maki seorang kakak dekat seorang adik lelakinya seusia 7 ke 8 tahun kot. Entah apa kejadah kakaknye sumpah seranah kaw-kaw adik dia tu aku tak tau hujung pangkal la, tapi bahasa kesat la dow, perut ijau sungguh laa... kalo korang kene maki lagu mana cara kakak budak tu confirm la korang naik antu kan, tapi budak tu cool jer, tenang je muka dia. Aku yang melihat air muka budak tu rase kesian yang teramat. Meh kat pakcik meh, kesian dia...


Tergamak gile la kakak dia sound adiknya sampai macam tu sekali. Period kot. Nak aje aku jengah rumah dorang dan maki kakak dia balik. Aku plak yang emo, kenapa entah aku suke hati nak jaga tepi kain orang? Tapi aku kesian sungguh kat budak tu. Korang kesian tak?


Sampai sekarang aku dok fikir apa la perasaan dia. Mungkin sebab aku ni penyayang kot (konon), itu pasal aku dok fikirkan dia saja. Nasib baik la mase kecik dulu aku tak macam tu, cume pernah la sekali aku maki hamun adik bongsu aku sampai mak ayah aku bergaduh, bile ingat balik aku rasa bersalah yang teramat, mula la nak tacing...UWAAAAAA


Kepada insan-insan yang bergelak AYAH, EMAK, ABANG dan KAKAK, kalau marahpun, kalau stress sebab tak puas ke (oopsss), jangan la jadikan anak-anak atau adik-adik sebagai mangsa, kesian dorang. Janji tau !! Kang aku dush kang... ada berani??

5 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

alahai takkan la kalau sebab period nak maki adik yg kecik macam tu
tak patut betul
ke manakah nilai moral seorang wanita yg berpangkatkan seorang kakak?
cewah dh macam wartawan 999 pulak

tapi mmg tragis laa marah budak kecik mcm tu

NAZRUL AZAT berkata...

Wahhhhh !!!! ada baka, ada bakat....

Ppuan xpe lagi kalo abg yg gado dgn adik biasanya kaki tangan confirm naik, tu lagi bahaya...

apapun sama2 kita sayangi adik2 kita ye ;-)

aku.kau.kamo berkata...

tak puas?? tak paham. huu~ =_=' owh. penah gak marah tahap karma sakti dulu dengan anak sedara. sbb dia sembunyikan pensil shaker. hahaha. tapi tu masa sek ren. klaka plk bila kenang blk. :p

chuu berkata...

ntah2 budak tu mmg buat salah kowt :P

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ berkata...

cian dier...sib baik dia tak melawan balek...