SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

15 Januari 2011

MONOLOG MANGKUK HAYUN

Ketika sedang nikmatnya tido
telefon berbunyi
(caller ringtone lagu HANYUT)
"Helo... Amin ada dak?"
Dengan suara macho aku menjawab
"Kamu salah nombor !"
Grr...
Apa da Amin
ini la masalah problem
kalau pakai recycle number
...
Malam ku bermimpi
bertekak dengan bos kecik aku
ceritanye begini
dia and the gang
nak ziarah sorang staf
tapi dia tak bagitau aku
mana dia nak pegi
sekali aku maki dia dowh
ape dia ingat
RC tu opis bapak dia punya!
padahal bole pegi bergilir
ini semua dia angkut sekali
ape kes ?
...
Lepas tu mimpi
gadoh plak dengan Cik Siti andartu
bende kecik boleh menjadi isu
at last tetibe je kami berdamai
gitu !
...
Kemudian
mimpi aku sedikit ganas
aku hentak kepala Ikbar kat bucu meja
puncanya dia berebut PC dengan aku
adoyai
sangat kuat pengaruh wrestling
terhadap diriku
...
Petang semalam
berpoya-poya kami berempat
aku, Ikbar, Aida dan Lanz
dekat karaoke di The Strand
aku tak nyanyi
sebab aku demam
dorang jer yang menyumbangkan lagu
sebab nak lepas geram
dekat Encek Leman
yang berjaya memecahbelahkan
staf dia menjadi berpuak-puak
dorang suruh jugak aku menyanyi
aku pilih SPEECHLESS by LADY GAGA
dalam hati
aku nyanyikan lagu itu
untuk seorang kawan
tidak lain tidak bukan
...
Sedang menghitung hari
lagak Kris Dayanti
nak pegi jauh-jauh
dari sini
...



14 ulasan:

ZWAN SABRI berkata...

Ganas nye mimpi..
HAHA

NAZRUL AZAT berkata...

zwan - tu psl, ngeri gile kot, muhahhaaaa

Asrul "iLham" Sany berkata...

mimpi semalam gaduh ngan Jejai. ;)

NAZRUL AZAT berkata...

asrul - ish, dgn jejai plak, xde ke org lain, huhuuuuuu

Asrul "iLham" Sany berkata...

berebut Fasha Sandha...hahaha...

NAZRUL AZAT berkata...

asrul - xde ke ppuan lain, huhuuu

cek chun berkata...

mimpi yg tak sudah

NAZRUL AZAT berkata...

cek cun - punye stress dgn keje smpai tbawa2 ke mimpi huhuuu

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

hentak meja kat bucu meja memang ganas gila

Asrul "iLham" Sany berkata...

i setia kat orang je..what2d0..

NAZRUL AZAT berkata...

puan abbyfunny - serius sy mimpi mcm tu, kesian btul ikbar yg jd mangsa huhuuu, jahat gak sy ni kan ;-)

NAZRUL AZAT berkata...

asrul - orang mane?

Myra Ayreen berkata...

http://myraayreenmurshemellow.blogspot.com/

Chakk Chakk ... laga laga pp dulu .. me datang Menjenguk .. sambil bace bace Entry yang very the buggy and buzz nih .. hehehe ..

hit me back okey dear ..

NotaGedik : Tekanan perasaan ke mimpi sampai cam cegitu .. hehehe ..

NAZRUL AZAT berkata...

myra - agaknye la kot, tekanan dek keje smpai terbawak ke mimpi huhuuu