SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

16 Februari 2011

MARI BERMONOLOG

Tak ade bahan nak buat cerita
tapi sangat banyak nak dikongsi
inipun curi-curi masa
apa nak buat tak sempat dowh
minggu nih sibuk gila
keje syif petang sorang-sorang
macam dah rupa kerja kilang
tak mengizinkan aku memerah otak
balik rumah dah 1am
selepas cuci mata di uptown
nampak bantal dan tilam
terus terbongkang
...
pagi jer layan hindustan
sambil berjoget-joget
konon ganti aerobik
kasi ramping perut
serentak angkat dumbell
kasi muscle naik
uwowww gagah you
tengahari bersiap pegi keje
rutin yang berulang sampai Jumaat
tapi aku bahagia
bila memikirkan hal yang indah
...
semalam pegi majlis kawen Faizi & Yanti
pertama kali pegi kenduri
seorang diri
so lonely
tapi aku tetap melantak
nasi minyak dorang sedap!
melihatkan dorang di pelamin
meter untuk kawen kembali mencanak
tunggu je duit minggu depan
mau kubeli cincin bertatahkan berlian
lalu kusarungkan
ke jari manis perempuan itu
aku sangat sayang dia
moga kami kekal bahagia
tapi
adakah dia masih sayang aku??
...
minggu depan selama tiga bulan
mungkin sampai enam bulan
aku dah tak keje malam
ada tugas baru menanti
sekian entry kali ini
bosan tak?
...

10 ulasan:

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

ok jer... moga jodoh di permudahkan. amin

W. Hidney berkata...

kadang2 bengang gak kalau tak ada idea utk post terbaharu. tapi bila org dah kenal kita punya 'ideologi', diorang akan tetap tunggu post terbaharu walaupun seminggu tak post. betul tak? hehehe

NAZRUL AZAT berkata...

puan suria - doakan ye, sy nk sgt kawen, huhuu

NAZRUL AZAT berkata...

encek hidney - serius!! mmg ada fan tersendiri heheeee... cume mase xcukup utk update selalu, niat di hati nk mcm CNN heheeee

Asrul "iLham" Sany berkata...

kebetulan aku pun bermonolog gak...

;D

khaifaiz berkata...

adey.. broadband lembap.. ni bru leh komen sini..

Apapun aku doakan ko kecapi bahagia yg diidamkan.. jgn lupa jemput aku nanti

NICK IRFAN berkata...

ape2pun aku doakan ko cepat kwin... heheh

SURIA AMANDA berkata...

hahahaha...pepagi joget hindustan..lawak la ko ni azat oiii...apa keputusannya?ramping x?

speckurosaklagi berkata...

pandai susun ayat...

ADfeez berkata...

hehehe... janji bhgia walaupun kemana2 sorang kan? hehehe...
hope everthing going smooth :)