SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

11 Februari 2011

MARI GROOMING RAMBUT !!



Ape kata kali nih aku bercerita tentang HAIRSTYLE. Terdapat tiga gaya rambut yang sesuai untuk lelaki yang mukanya bulat (macam aku), heheee... ade sebabnya aku cakap pasal rambut nih, puncanya aku dah jemu asik bertopi jer, huhuuu...

1. SHAG
Gaya nih boleh membuatkan muka korang kelihatan memanjang. Rambut tebal adalah elemen penting untuk gaya rambut shag. Kebanyakan selebriti dan ahli sukan menggayakan stail rambut begini. Cara nak menggayakan rambut sebegini juga senang, cuma tengok gaya rambut di gambar ini, dan cuba sendiri. Sure malatop!!!


2. RAZOR
Gaya rambut macam nih biasanya nipis di sisi dan rambut di hadapan akan menutupi sedikit bahagian dahi. Tapi stail rambut begini sesuai untuk individu yang berambut lurus. Contoh stail Razor seperti di bawah. Hansamu desu ne !


3. Caesar
Hairstyle macam nih boleh dilihat pada George Clooney. Rambut sedikit kerinting yang pendek sesuai la buat macam nih. Kalo nak buat spiky pon bulih bah. Aku pernah buat Caesar style masa zaman sekolah dulu, nampak nerd sangat, huhuuu... Contoh Caesar hairstyle seperti di bawah.


Lain-lain hairstyle untuk individu bermuka bulat (google sendiri lah !)

•Ivy league hairstyle
•Medium layered hair styles
•Jagged cut bangs hairstyle
•Short layer cut hairstyle
•Faux Hawk

Sekian saje kelas grooming kita untuk kali ini, daaaaa....

Sumber rujukan :
http://www.buzzle.com/articles/men-hairstyles-for-round-faces.html
http://petisuaraku.blogspot.com/2010/03/style-rambut-bagi-si-lelaki.html
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=0804&pub=Kosmo&sec=Stailo&pg=st_03.htm

20 ulasan:

man yusoef berkata...

apek..hbis muka bujur cam saya sesuai gaya ape?? eh serius aku agak rendah IQ bab potongan rambut ni..ko ada cdangan tak, sbb aku nak gunting rmbut ni *serius..bukan tipu*

khaifaiz berkata...

rambut aku ni tak tau style yg cm ne.. carca marba je

NAZRUL AZAT berkata...

MAN - serius aku xtau sgt, tp aku cdangkan kau pegi salon, suh dorg potong layer rambut kau, so rambut kau xlah tebal sgt n mudah utk kau gayakan, nak buat spiky ke ape ke senang sbb rambut xtebal, bentuk muke cam kau rasanye razor hairstyle sesuai

NAZRUL AZAT berkata...

khai - rambut mcm kau ek, hmm... spiky bole tp cobe kau buat caesar style, sesuai x sb aku tgk muke kau persegi, agak sesuai, kalo x sesuai kau try simpan rambut pjg sket, potong layer n then buat spiky, smart woooooo

err... tetiba ptg nih aku jadi image consultant, heeeee

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ berkata...

tergoda dengan style rambut yg last sekali tu

hahahhaha

(^^,)❤

NAZRUL AZAT berkata...

yanie - suruh je Mr.T buat hairstyle camtu, sure yu lagi tergoda yeeayyyyy

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) berkata...

TQ atas info..

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

x sabar tunggu fesyen baru rambut kamu... kekekekekeke

NAZRUL AZAT berkata...

AFA - terima kasih juge menjengah le blog ku yeeayyyyyyy

NAZRUL AZAT berkata...

puan suria - ok, tunggu tau, yeeeayyyyy

Asrul "iLham" Sany berkata...

aku ingat nak wat botak ok tak???

maken serabut ngan shaggy hairdo

NAZRUL AZAT berkata...

heap... JANGAN !!!!!!

achik ezam berkata...

nak buat extension la

barulah KD~

Anisa Hang Tuah berkata...

abang,,rambut nmber 3 tu comell
heee

NAZRUL AZAT berkata...

ezam - extension ?? wow... so KD, heheeee

NAZRUL AZAT berkata...

anisa - sy dh buat cam tu tp nerd look la huhuu

asybedazzle berkata...

shag :))

ADfeez berkata...

azat.. be my stylish .. ok dak? :P

NAZRUL AZAT berkata...

asybedazzle - yeah... shaggy ;-)

NAZRUL AZAT berkata...

adfeez - sure, bole sgt, yeeayyyy