SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

03 April 2011

AND THE STORY GOES LIKE THIS...




Pagi u ols...

Karang dalam 1pm aku nak gerak balik Kota Damansara, jauhnye perjalanan dalam 5 ke 6 jam, maknanya aku akan sampai sebelum magrib, insyaAllah. Biasanye aku speed, ngantuk weh drive slow...

Feeling2 malas nak balik sane mencanak naik, kalo jolok masuk termometer dalam mulut confirm mercury dalam termometer tu meletop huhuu... Bukan sebab demam, sebab tak nak balik sane. Menunjukkan betapa hidup di sana membosankan. Kenapa la aku tak dapat keje di tempat sendiri, di negeri Kedah Darul Aman, tercampak juge aku jauh di kota metropolitan yang dah banyak menyesatkan aku. Ape nak buat, redha kan saja ketentuan-Nya.

Esok, bersamaan hari Isnin akan bermula semula rutin seperti kebiasannye, buat ingest TV3, bukan tak best, cume keje nye membuatkan aku macam tak cukup nafas. Takpe, abeh bulan 4 dan bulan 5 nih tamat la penyeksaan, dah boleh keje syif balik, boleh pakai serabai2, lepas keje bole lepak uptown cuci mata. Bersabar saja untuk 2 bulan nih ye Nazrul Azat.

Last weekend aku ade RC Brainstorming di Janda Baik, 2 hari 1 malam jer. Apa yang berlangsung cuma pembentangan daripada setiap unit, then KPI and budget untuk 2011, ade la few games dan kemuncaknye RC Idol. Untuk award kan, korang tau aku dapat ape? Ni nak tunjuk...



Kelas kau Maria, award ok... Burung Hantu Award nih sebagai penghargaan kepada aku yang kerap keje syif petang dan malam. Terima kasih... LIHAT LA DUNIA !!! Tapi yang aku tak puas hati aku kantoi lewat satu hari, bile masa entah aku lewat. Satu hal lagi ade ke patut Encek Leman kate muke aku macam burung hantu... BURUNG HANTU !!! Aku yang hensem ni dikatanya burung hantu??? Ejaan nama aku pun tak betul, #$%@#$%@ punye boss. Apepun terima kasih... terharu, huhuuu

Ade banyak jer aku snap pics mase di janda Baik tu, tapi gambar officemate la bukan ade aku pun. Nanti aku copy daripada Rahim dan Ijan, then aku upload di entry lain, dorang ade banyak snap pics aku yang sentiasa fotogenik, heheee...

Dari Janda Baik, sampai aje di basement terus aku start kereta, pegi isi minyak then speed balik Gurun. Bayangkan, 5 jam jer aku drive, berhenti rehat dua kali di Tapah dan Gunung Semanggol. Sampai rumah terus terbongkang zzzzzzzzzz...

Dua hari kemudian aku and family pegi Langkawi, plan dah lama, aku dah janji dengan Mak, dapat je bonus nak bawa family pegi bercuti. Dekat pun ok dah, ikutkan nak fly pegi Sabah, balik kampung di Likas tapi adik-adik aku banyak urusan dorang. Di Langkawi, awan nano menghitam di langit bumi Mahsuri selama 2 hari, so hujan jer la nok, nak berjalan pun payah. Tak tercapai jugak hasrat aku nak naik cable car di Gunung Mat Cincang, huhuu... Sempat la mandi laut, bersama-sama mat salleh, terasa sangat international, sebabnye kat Pantai Cenang tu ramai mat salleh je huhuu... Shopping jangan cakap la, nak-nak coklat, tapi aku banyak beli untuk member je aku tak boleh makan coklat sangat, nanti cirit huhuu... Ini salah satu pic aku and family di Langkawi...






Next agenda, awal bulan depan sempena birthday aku ke '23' pada 1 Mei, aku nak mendaki Gunung Kinabalu, serius!!! Memang aku plan lama dah cuma tak sempat dek busy dengan keja. Haaa... korang jangan lupe birthday aku 1 MEI ye, aku nak present besau2 yeeayyy...

Mak tengah memasak nasi tomato buat bekalan aku balik nanti, baunye menusuk kalbu huhuu... Sejak ahad lepas entah dah berapa kilo berat aku bertambah, balik sana nanti kene diet dan bersenam balik, caiyookkkk !!!

Tamat entry untuk kali ini, tak tau bile plak aku nak stori mori, kecuali kalo ade gosip atau sekadar nak melepaskan tekanan dan kekecewaan, blog ini la tempatnya... ok bye...










7 ulasan:

khaifaiz berkata...

euwwww.. muda lagi tu.. bru "23"... hehehe

Anisa Hang Tuah berkata...

Kheelasss kau maria

wah abang mmg hebat
:D

~SYAZ~ berkata...

amboiii~
best bercuti..
kasi2 lah org kat sini coklet..
hehehe

zati embong berkata...

hoho rupenya en azat kita balik kg nun d kedah.jat ingtkan xbalik2 lg dr janda baik.haha

cable car langkawi?cukuplah sekali je jat naik.haha.trauma2!

Jerung Rimba Putih berkata...

kalo nak naik start training skrg...

kau kesah ke?? berkata...

wah dapat award. tahniah. burong antoo.

Mr Strider berkata...

Fuyoo!!ko keje ngan tv3 ker bro..Stylo tu..hehehe..

Regards,
-Strider-