SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

25 April 2011

SAY NO TO CELCOM !!!



ARGHHHHH !!!! MARAH NIH!!!! AKU MARAH !!!!!

Last Saturday dengan terhegeh-hegehnye aku pegi kat satu booth CELCOM di Carefour Kota Damansara, dengan hajat nak subscribe BROADBAND. Beberapa hari nih aku pinjam Kak Siti punye broadband, tak sedap la kan, guna phone jadikan modem mak aih lajunye kredit mengalir huhuu... Biasa la orang berniaga, asal aku mampir dekat booth tu, aku tanya pasal nak suscribe CELCOM, dan-dan bla bla bla dum dam kebabow... aku malas dah nak dengar apa dia nak promote sebab aku dan tau pun, terus aku cakap nak angkat. Dan akhirnye aku berjaya melanggan broadband yang dikatakan NOMBOR 1 di Malaysia.

Lepas sejam aku di luar shopping dan cuci mata bagai, balik rumah aku terus jer cocok itu broadband ke lobang notebook aku, lalalalala... dalam hati hepi nak mampos bole online, check email, ngumpat kat FB, update blog bagai... lepas siap install... NO SERVICE !!!! BABI !!!!

Dia cakap lepas setengah jam dah aktif, ini dengan activation SMS pun tak dapat, broadband tu pon tak function... BIKIN PANAS LAAAAA !!!! Aku biarkan kejap, then keluar dengan Azlan pegi Puncak Alam, then pegi shah Alam, di situ aku try lagi online... BABI !!! Langsung tak ade service, terus aku call Customer Service...Bla bla bla... akak tu cakap dia tak received any info pasal my registration, so dia pun tak bole buat ape. BABI !!!!

Demi nak menyejukkan hati aku yang dah berapi, aku pegi lepak di Putrajaya, buat photo shooting sikit ala - ala ANTM... balik tu aku try lagi... memang LAHANAT LAA !!! Sebab kesian, Azlan kasi pinjam broadband dia.

Aku tido dengan perasaan marah dan menyumpah - nyumpah cina tu.

Esok paginya aku pegi booth CELCOM tu, babi betol dia tak bukak. Flyer yg aku amek dari booth tu entah mana aku letak, so takde nombor phone owner booth tu untuk aku contact. So, balik la rumah, menyumpah seranah tak sudah - sudah. WTF !!!

Hari nih (Isnin), maybe masa lunch break aku nak pegi ke booth CELCOM tu, nak basuh sikit cina tu sampai dia reti untuk buat keje dengan betol. Apa alasan dia untuk tidak fax dokumen aku so that CELCOM boleh proseskan my registration ??? Klau dah available pun, aku nak terminate, dah tak ade hati dengan CELCOM.

Aku rasa hak aku sebagai pengguna telah dipermainkan !!!

CELCOM !!! TOLONG JAWAB !!!

10 ulasan:

khaifaiz berkata...

dulu time aku mula2 register celcome.. dia siap2 bg tau activation dlm masa 24 hingga 48jam..

NAZRUL AZAT berkata...

khai - aku bengang nak mampos nih... grrrrrr

Nurul Ashikin berkata...

dlu cikin pun guna celcom. tp org tuh ckp lepas beli kena tunggu dalam 4-5jam. bru leh guna. after 4month guna celcom broadband, cikin trus terminate celcom~ tak tahan~ lembap~

NAZRUL AZAT berkata...

cikin - ramai ckap mcm tu jugak, sy plak ngade nk try, dh elok2 dgn maxis p terminate, huhuuu

Asrul "iLham" Sany berkata...

lepak wifi kat kafe, order air satu lepak 4 jam/ muahahaha...

NAZRUL AZAT berkata...

asrul - itu nk jimat sgt, org nk online 24 jam huhuuu

zati embong berkata...

huhu.jat setia dgn streamyx je O.o

cane hari ni azat?dapat x kebabom org 2?

ADfeez berkata...

kadang2 orang yg bukak2 booth nie kalo dpt jenis yang ok n rajin... insyaAllah xde masalah dlm nk activate any registration pun...
next time direct je ke celcom centre.. cpt n mudah skit.. kot.

dwaty berkata...

celcom tuk calling2 tu ok la... tp kalau broadband baik pilih dg or maxis...

apa2 pun "INI WILAYAH CELCOM"... hehehehe

Azlan Hasan berkata...

celcom mmg prob skit bahagian nak registration nie..kena plak ngan Blue cube laa ini laa itu laa..lagi pening..pening..hehehe...

Regards,
-Strider-