SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

22 Mei 2011

JANGAN DERHAKA KAT MAK !!



Ini adalah entry aku yang ke-500 selepas dua tahun berblog. And the story goes like this...

Malam tadi, dalam mamai dek kepenatan, aku sempat layan movie 'MONEY NOT ENOUGH 2' di 8TV. Ceritanya berkisar tentang kehidupan keluarga Cina kelas pertengahan di Singapura. Nak dipendekkan kisahnya, sampai satu part di mana anak sulung wanita tua itu membawa emaknya yang sudah tidak mampu dijaga oleh mereka tiga beradik ke rumah orang-orang tua. Elok-elok aku berbaring sambil layan movie tu, terus aku terduduk bila sampai part di mana wanita tua itu menjerit-jerit memanggil anaknya yang berlari meninggalkannya. SEDIH !!! Serius sedih !!! Tengok jer sedutan di Youtube di bawah..





Aku yang jenis cengeng nih ape lagi... menangis la dowh!!! Terus teringat kat mak. Jangan la sampai aku jadi anak derhaka walaupun mase kecik dulu aku selalu melawan cakap mak...



7 ulasan:

cucu umie berkata...

sedihnya.. apa perasaan mereka yg bt mcm tu ea..aduyai, sygilah family kita

NAZRUL AZAT berkata...

itu la... mak boleh jage ramaiank tp anak yg ramai blm tent dpt jage mak sorg

Azlan Hasan berkata...

brul tu bro..aku paling takut nak naikkan darah mak..bukan sebab tindakan dia..tapi sebab pkir balasan yang menimpa..kadang2 kat dunia pun bleh nmpak....hehe

Regards,
-Strider-

My Little Diary berkata...

pergghhhh.... dah 500 ek!
caya la...
aku masih terkial2 200 entry...kekeke

cantekk berkata...

sedey beb...
ermm jgn la aku nti mcm tu...

W. Hidney berkata...

*nangis sambil dail no tepon mak kat kampung

zati embong berkata...

jat pun harap camtu.kalau jat tgk vid 2 mesti jat pun nangis.huhu