SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

09 Jun 2011

AKU BUKAN PLASTIK !!!



Aku bukan plastik...
walaupun aku pandai acting
aku cuma suka jadi diri sendiri
tak suka drama tak tentu pasal

Aku bukan plastik...
tak reti meminta tolong
tapi banyak menolong
tanpa harap apapun balasan
tapi ada yang tak kenang budi
siap mengata di belakang

Aku bukan plastik...
walaupun banyak bende berunsurkan plastik di sekeliling
aku kumpul dan jual di recycle center
tanggungjawab aku menjaga bumi

Aku bukan plastik...
selalu bawa beg sendiri bila shopping di hujung minggu
dah lama tak shopping ek
bila lagi nak guna kad plastik tu
korang ade ???

Aku bukan plastik...
aku sayang orang yang sayang aku
tak kira perempuan atau lelaki
kita semua bersaudara
umat Tuhan Yang Satu

Aku cuma nak cakap...
AKU BUKAN PLASTIK !!!





















7 ulasan:

KuNanGKuNanG berkata...

lbh baik jd diri sendiri dari berpura2 kn? baik @ buruk, itulah diri kite yg sebenar..sy pun bukan plastik jg...he3 :)

amir aizat berkata...

yee u'r right! benci dgn super plastic dekat luar sane tuh,haha

Azlan Hasan berkata...

hahaha..aku x paham dengan orang nak jadi plastik nie..hehe..x penat ker??hehe

Regards,
-Strider-

Zulfikar Hazri berkata...

plastik adalah jenis manusia yg merimaskan dan meloyakan...eeuwwww

| cik azeya | berkata...

aku pon bukan plastik. tp sekeliling aku ramai yang plastik. :(

saiazuan berkata...

aq pn bukan plastik..hehe

ADfeez berkata...

of course u r not :)