SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

12 Oktober 2011

TOLONG JAWAB SOALAN AKU BOLEH??








Sila jawab soalan berpandukan situasi di bawah (100 markah)

Situasi 1

Syarikat A adalah konglomerat terbesar negara yang mempunyai banyak anak syarikat. Syarikat B telah diambilalih oleh Syarikat A. Sebenarnya Syarikat B tidak mempunyai pilihan dan perlu meneruskan penggabungannya bersama syarikat A kerana ia dibuat atas urusan campur tangan pihak tertentu untuk menjaga kepentingan mereka.

Situasi 2

Satu hari, Encik Z telah menghadiri sesi Q & A di Syarikat B, Encik X yang menguruskan sesi tersebut tidak mengetahui Encik Z bekerja di Syarikat A, lalu Encik X mengambil peluang untuk menghentam Syarikat A di kalangan rakan - rakan Encik Z dan membangga - banggakan Syarikat B sebelum berlaku pengambilalihan oleh Syarikat A. Ketika sesi Q & A, Encik Z ada menanyakan kepada Encik X mengenai keadaan sebelum dan selepas penggabungan syarikat A dan B. Encik X mengatakan bahawa Syarikat B menjadi kambing hitam kepada Syarikat A. Selepas tamat sesi Q & A, Encik Z bertemu dengan Encik X dan memperkenalkan dirinya dari Syarikat A.

Soalan :

1. Apakah reaksi Encik X?

A. Terkejut beruk makye
B. Tersipu - sipu malu
C. Buat - buat cool
D. Rasa bersalah
E. Ada aku kisah?

2. Apakah tindak balas Encik Z?

A. Teramat marah
B. Chill jer nok
C. Melompat kegembiraan
D. Rasa nak bunuh Encik X
E. Akupun tak kisah

3. Apakah yang patut Encik X lakukan?

A. Bermaafan di hari raya
B. Melarikan diri
C. Buat bodoh jer
D. Buat - buat pengsan
E. Tak perlu kata apa-apa, senyum

4. Apakah pendapatan anda ?

A. Saya putar Halim
B. Aiman tak kisah
C. Kelas kau Jah
D. Lu pikir la sendiri
E. Dah lama dah


FYI... situasi inilah yang aku alami pagi tadi ketika hadir ke sesi Q & A di sebuah syarikat yang berlagak DIVA, kalau korang di tempat aku, apakah perasaan korang??






2 ulasan:

anamizu berkata...

hemmmm mcm complicated plak..
pening gak gua bace..
byk sgt ABC XYZ nye..hehe




luv,
cik ana

zati embong berkata...

1) C
2) E
3) C
4) B(jat mmg pntang nmpak nama aiman)