SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

11 November 2011

BERCAKAP DENGAN BULAN



Perbualan hanyalah imaginasi penulis, tidak ada kaitan dengan yang masih hidup atau yang sudah meninggal dunia...

Aku : Bulan... kau tengah buat ape tu??

Bulan : Tak buat apepun, tengah facebooking nih, kenape entah??

Aku : Eleh, mesti tengah Gossip Girl kan, dasar muke pecah !

Bulan : Hah, ape kau nak setan?



Aku : Takde ape pun, saje la nak borak - borak kosong dengan engkau, nak jumpa kemain susah, sebok sana sini, ye laa... dengan aku elak - elak jer kan, cobe orang lain nak jumpe, laju jer... berdesup pegi kat orang tu, kan !

Bulan : Kentut, ada keje laaa... lepak dengan engkau bukan best pun, lepak je kot, bukan buat ape - apepon...

Aku : Ermm... aku rindu kat kau la bulan...

Bulan : Chill sudey... nanti free kite jumpe la, bukan jaoh pun, dekat - dekat sini jugak




Aku : Bulan... kenapa kita dah tak boleh kawan macam dulu-dulu??

Bulan : Ermm... kau carilah kawan yang lain, jangan nak bergantung dengan aku jer... kalau bukan dengan aku, kau boleh kawan dengan matahari, bintang, awan, pelangi, hujan...

Aku : Tapi... aku tetap nak kau jugak bulan, kau jer yang faham aku. Matahari selalu buat aku panas, bintang plak dok bling bling jer, awan plak selalu terbang sana sini, hujan jangan cakap laa... menangis je keje dia. Alih - alih, ekau jer yang selalu ade, walaupun jauh tapi dekat di hati, tak gitu??

Bulan : ...



Aku : Bulan, are you okay?? Aku tau, kau bosan nak cakap dengan aku kan, ok la, sori kacau, last words, aku cuma nak cakap aku sayang kau bulan!!

Bulan : ???

10 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

tengahari macam tade matahari.
malam macam tade bulan.
setiap hari sunyi.
hm

farz zull berkata...

haha...apekah ini?? hoh0

KuNanGKuNanG berkata...

tp awak masih boleh hidup tanpa bulan kan? bulan bukannye tiap hari ada...kalau dia nak muncul, dia muncul, kalau x, jgn harap la awak dapat tengok si bulan ni..he3..

*bulan cantik kalau dipandang dari jauh tp cuba lihat permukaannye..:)

Azlan Hasan berkata...

hehehehe..macam nie nak kena tunggu datang bulan baru leh continue perbualan..hahaha

Regards,
-Strider-

mohd sasuke berkata...

kadang2 bile tgk bulan rase nk gapai je cahaya bulat tu..caer suke bulan =)

haNIz berkata...

Rindu bulan di kala siang hari..
mmg bes!!!

delarocha berkata...

bulan memang takkan selalu ada bersama. sampai masa dia hilang.

bobiedanbad berkata...

bulan tak selalu munculkan diri :)
tapi masih ada di situ

Asrul "iLham" Sany berkata...

owh, ko skandel ngan JamJam rupernye

kah3...

tahniah

:D

wan nurul hezrina berkata...

nie mesti dah sunyi sangat cakap ngan bulan..hoho..bahaya nie..ok ker tuh dik non?