SELAMAT DATANG...

Semua paparan di dalam blog ini adalah berdasarkan maklumat daripada pelayaran di enjin pencarian dan kebanyakannya adalah penulisan sendiri yang bersifat peribadi. Paparan berbentuk gambar ataupun video yang ada di blog ini adalah dari pelbagai sumber lain dan hak cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber lain tersebut. Jika ada paparan yang melibatkan artikel, gambar ataupun video yang merupakan hak cipta anda ataupun tidak diizinkan untuk disiarkan di dalam blog ini, mohon dimaklumkan kepada saya untuk tindakan selanjutnya. Anda dialu-alukan untuk memberi komen dengan bahasa yang sopan dan menjauhi isu-isu berbaur negatif. Terima kasih...

12 November 2011

PANTUN SENGAL




korang penah dengo tak pantun sengal.. lebih kureng cam ni le..;

Tinggi-tinggi si matahari
Anak kerbau mati tertambat
Matahari mmg le tinggi..
Yang ko tambat kerbau sampai mati.. mmg ko jahat..

Buwai laju-laju..
Sampai pokok sena..
Apa dalam baju..
Malu plak aku nak tanya...

Gendang gendut tali kecapi..
Kembung perut kena jampi... {pantun 2 kerat daa}

Nasi lemak buah bidara..
Sayang selasih ambe lurutkan..
Buang emak tanda derhaka..
kerana kekasih keluarga ko lupakan.. {apa nak jadi le..}

Dua tiga kucing belari..
Mana nak sama si kucing belang..
Dua tiga boleh ko cari...???
Tu tanda nya.. ko ni jantan miang... {syok gak klu dpt..}

Hai minyak si tuang-tuang..
Mari tuang dalam kuali..
Aku nengok muka ko dah mcm beruang..
Pompuan jumpe geranti lari.. {sape le agak nye ni}

Isap rokok tembakau cina..
Kuar asap berbunga-bunga..
Wahai cik adek abg nak tanya..
Ngape ko baca pantun ni.. mulut ko menganga.. {tutup mulut daa..}

Kuala Linggi perahu labuh..
Kapal dagang sarat muatan...
Bangun pepagi semayang subuh..
Minta berkat dari Tuhan... {ini baru betul beb..}



credit to FELDA BOY





2 ulasan:

KuNanGKuNanG berkata...

pandainye reka pantun..sengeh sensorang baca pantun ni.hehehe

wan nurul hezrina berkata...

hahaha lawak nampak gusi